söndag 22 maj 2011

Smått och gått....

Ja då har snart hela helgen gått....
och inte har man hunnit med så mycket men det kanske jag inte ska. Ska ju trots allt ta det lugnt så denna lilla påssjuka kan dra dit pepparn växer!!!

Men gräset klipper inte sig själv men växer det gör det så det knakar! Och allt annat i trädgården med!
Något mer som knakade oroväckande i dag var det här fina äppleträdet,
myrorna och tidenstand håller på att förstöra trädet :( 
har försökt att stötta upp det lite. Hoppas att det håller ett tag i alla fall!

Ebba är på läger från igår till idag! Hon trivs som fisken i vattnet och vill säkert inte åka hem när jag ska hämta henne...lägerunge som hon är!

Det påminner min lite om någon annan som också var lägerunge när hon var liten....vem kan det vara???
Börjar inse hur mina föräldrar hade det... Tjat om olika läger och sen när man väl var där ville jag inte hem. Alltid sista barnet hem från lägret!

MEN jag hoppas bara att Ebba har lika roligt som jag hade då är det värt det!

De är på läger på STEGEBORG !!! Världens bästa ställe!!!

Jag verkligen älskar den platsen! Alla läger jag varit på, alla vänner jag fått där, alla timmar med mormor och morfar där, senare år jobb i köket på sommaren! Alla människor jag mött genom året!
Det är helt underbart hur en plats kan ge så mycket till så många. 
Jag blir alltid varm i hjärtat när jag är där! 

På söndag är det  MORS dag och då kan man ta med sin mor och bjuda på morsdagsmiddag på Stegeborg. Det kan verkligen rekommenderas!!!

Nu ska vi se om vi kan slappa lite i hängmattan el om jag ska virka färdigt min hjärtekatt eller nåt annat....

Ta hand om varandra där ute!

1 kommentar:

  1. Stegeborg är bäst!
    Haha, jag kunde väl vara gullig trots mitt utseende :p Jag älskar dig också, bästa systeryster!

    SvaraRadera