torsdag 26 maj 2011

och efter slutet....

Ja ni, det där om att bestämma om man är sjuk eller frisk....gick sådär.
 Efter två härliga men långa dagar så fick jag snällt ta emot den "lilla" migränen som kom igår. Fick åka hem från jobbet och kröp ner i soffan med; tjocka mysbyxor, två långärmade tröjor, raggsockor ( självklart amanda stickade) fleecefilt, täcke och kudde. Men var fortfarande kall :(  Suck!!!

MEN efter regn kommer sol och idag mår jag bättre.
Ikväll till och med så bra att jag rensat lite i jordgubbslandet så de stackars plantorna får lite luft runt sig. Vill ju ha några jordgubbar...mums!
Jag planterade även några petunior och verbenor som stått i smålådor. Det blev 2 fina krukor!
Ebbas blomsterfrön börjar komma upp i lådan och mina nerpetade krassefrön börjar spira i sina krukor och amplar :) Heja Heja!!!

Idag var två "gamla" kollegor och hälsade på hos oss!!! LOVELY!!!
Tänk vad lite som behövs för att man ska bli glad i hjärtat :) Puss på er!!!

Ja det blir ju inte så mycket gjort i helgen...morrr....
Ebba och Nicke har allierat sig och tänker att det är en kul sak att besöka nåt som heter SkogsElmia... Jag tänkte att så illa kan det ju inte vara. Jag kan säkert gå lite på stan, länge sen jag var i Jönköping. Då kläcker den kära lille vännen Nicke att detta evenemang ligger ute i skogen!!!! Vadå falsk marknadsföring?!?! Elmia är i min värld en anläggning I Jönköping!!! Hhm, fnys, suck och stön... det är lite jobbigt när de håller ihop sådär... Trodde att det var jag som bestämde, två mot en :( orättvist :(

Ja ja det finns värre saker här i livet. Så på lördag kommer jag skina som en sol
och titta på alla dessa fantastiska maskiner och alla underbara motorsågar och filar och trädslag och pilledutter som ska visas och beundras. Något jag verkligen ser fram emot är att titta på olika sorters skyddskläder, skor och hjälmar :)

To be continued....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar