onsdag 15 juni 2011

Den blomstertid nu kommer....med mera...

Hej på er vänner och bekanta!

Det har hänt mycket här på sista tiden... 
I lördags var vi på Liseberg med Svenska Kyrkans Unga i Östra Ryd! Det var 36 glada människor i olika åldrar som begav sig med buss mot Göteborg och Liseberg! Väl framme var det bara att åka åka åka som gällde :) många åk blev det. Mina favoriter är Balder, Lisebergsbanan och ny för mig i år Uppsjkutet! Sen höll jag på att garva ihjäl mig i Kålerado när jag blev blötast av alla!!! En helmysig dag med många nära och kära! 

Idag har vi varit på Ebbas skolavslutning! Oj Oj Oj vart försvann detta år?!?! Jo det vet vi ju alla men tänk att hon har slutat 1:an nu. Stora tjejen! En hel drös kom för att vara med :) Amanda och Björn, Mormor, Farfar och Pappa och Mamma och Nicke. Det är inte dåligt! Jag skulle fixa med lite fika och i morse stod jag där med min rabarberpaj som vanligt och tänkte att nu Sofia gör du den annorlunda ....inte havregrynssmulpaj igen... Det blev någon slags paj kladd med krisp och seghet på vetemjöl och kokos! rabarber och några mogna jordgubbar från landet. Riktigt smaskig faktiskt men den såg inte så smaskig ut...


Ebba fick med sig en kompis hem efter avslutningen och vi gick upp för att leta kattungar igen i halmen hos Carl-Fredrik... Idag hittade vi 5 helt underbara små sötnosar!!! tänk vad de är gulliga. Självklart hade jag glömt mobilen hemma men ni får ett kort på förra årets 4 kattungar. Årets är liknande men den 5:e är svart, vit och rödspräcklig :) Nicke hade hittat den andra kattens ungar nu också så vi får väl ta en till tur i kväll...
OM vi inte tar en tur till Smultronstället och firar att det är skolavslutning?!? Vad tycker ni, har vi inte gjort oss förtjänt av det???

Jag avslutar med dikten som Ebba har skrivit och läse upp på skolavslutningen.

Sommarsolnedgången är fin.
Att bada är roligare än vad du tror.
Att hoppa hopprep är roligt.
Men det roligaste är Midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar