tisdag 20 november 2012

var jag mig i världen vänder...

...står jag här med tomma händer.

Idag är det en farväl och på återseendedag. Det gör att jag funderar kring olika värden. Vad är mest världefullt för mig här i livet?
En mycket klok man sa en gång till mig lite sammanfattat:

"Vad har man för nytta av pengar sen? Man vet inte om det finns något sen eller hur frisk man är sen.Så det har jag lärt mig pengar är bra att ha men samla de inte på hög."

Det där har satt sig i mig. Det finns så många värden som inte är mätbara i pengar. Hälsa!!! Relationer!
Man vet aldrig vad livet bjuder på men man kan ha en tanke om hur jac vill leva mitt liv och vad som är viktigt! Det hjälper mitt i vardagen att stanna upp och tänka till.
Att jag jobbar mindre betyder att jag får mer tid hemma.

Viktigast i mitt liv är mina två hjärtan!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar